laugh,live and love :D

Photobucket

visit my online boutique~!

Hey guys feel free to look around at my online shopping website www.shopaholic-sister.blogspot.com SHOPAHOLIC Pictures, Images and Photos thank you :D

Tuesday, September 22, 2009

Hari Raya Aidilfitri :) (part1)

First Day Raya(sunday,20/10)

Photobucket
pagi,pak cik ngan mak cik aku semua dtg rumah aku nk beraya..makan belambak giler,this year gamba x byk sgt sbb camera rosak...so guna camera pak cik aku jer lah x pun gune camera handpone kakak aku..aish..hari nie 3 keluarga jer yg dtg,lagi 5 keluarga dtg laen kali gagaga(yes,my mom got 9 siblings including her..while my dad also got 9 siblings including him)rumah aku kecoh giler...borak2,makan kuih raye,mintak maaf sesame insan XD...hari nie aku dpt sket jer lah duit raye,sbb baru 3 family hehhe..itu pun cousin aku ramai yg dah keje soo dpt lebih ler gyahaha..parents aku n kakak aku x kasi lagie duit raye...lps semua org dah habes beraye masing2 kemas rumah ngan rehat...
Photobucket
Photobucket
Photobucket
(update) malam tuh aku ikut kakak aku gie beraye umah boyfriend die...makan2 sket ngan borak2...aku tgk cite hancock skali time beraye gagaga...dapat duit raye~! RM10 gagaga best XD
-------

Second Day Raya (monday,21/10)
Photobucket
Photobucket
Photobucket

hari nie nak pegi melaka nk gie beraya kat umah mak cik aku,nenek aku pun nak duk kat sana seminggu...tapi pagi tuh kitorang gie dlu umah Tok Long aku...pastu teros gie melaka,hari nie aku mls nk melaram sbb nk pegi jauh so aku penat...time on da way nk gie melaka jem dasyat giler! sbb ade accident...smpai melaka mkn2,raye2 sket,rilek2...pastu aku temankan mak aku gie jenjln kat melaka jap,mak aku gie rumah org2 tua buat appointment untuk buat gotong-royong,kerja amal untuk students mak aku...(bukan nk hantar nenek aku yer,gyahaha) time mak aku gie jumpe org yg uruskan bahagian tuh,aku dok dlm kete tgk org2 tua kat situ...aku nmpk ade satu family,diorg melawat mak/nenek diorg...aku fikir "sanggup yer diorg hantar parents diorg kat sini,dah lah aidilfitri...dtg lawat kejap pastu teros balek...kejam giler!" aku tgk sedih sgt org2 tua kat situ...Ya Allah mudah mudahan aku x jadi camtu...Amiiinnn pastu time nk balek ke shah alam,perot aku ngan kakak aku plak buat hal...dua2 org cirit birit dasyat giler...mak aku terpaksa berhenti kat setiap hentian untuk kitorang gie membuang..nie mesti sbb byk sgt mkn rendang ngan lemang...pastu dah ler ngan jem,smpai ade stu time tuh kitorang terpaksa gi umah org nk pinjam toilet gyaaa malu giler sbb xthn sgt XD hahahaahahah! kitorang sampai rumah lmbt...semua org penat giler!





-------


Third Day Raya (Tuesday,22/10)
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
hari nie gie umah pak cik aku,beraya dgn hebat gyahaha fun giler..aku terpaksa layan cousin2 aku yg kecik, main mcm2...lepastu semua org asyik tersalah antara aku ngan kakak aku...diorg kate kitorang dah cam kembar...gyahahhaa,maybe sbb dua2 pakai tudung hitam ngan baju colour oren...tapi aku rase aku lagi cun dari kakak aku...hahahaah perasan nk mampos XD..hari nie kitorang x makan byk sgt sbb takot kejadian yg sama akan berlaku cam semalam(cirit birit)
aku message wafa,era ngan aliaa...aku message diorg tgh buat ape...
wafa kete die rosak,tgh tunggu kat workshop batu pahat,sian wafa...
era plak tgh beraya x silap aku,die x sabar nk beraya ngan unknowns stat hari khamis nie..
aliaa plak tgh layan org dtg beraya umah die,hari khamis nie die buat open house!
aku pun x saba nk gie open house die gyahaha nk beraye ngan unknowns...

-------

my last word to all of you,hope you all have a wonderful Aidilfitri~!
May Allah bless you :)

0 comments: